fbpx

שיטות האיזון בטיפול בשלבקת חוגרת – Shingles

ביום 1 ביולי החל ג’ימס ( שם בדוי) להרגיש כאבים ועקצוץ בצד הימני של פניו, מעל ובתוך העין הימנית.

לאחר שבוע, ב-6 ביולי, פנה ג’ימס לבית החולים המקומי שם אושפז למשך שבוע עם אינפוזיה תוך- ורידית במטרה להקל על הכאבים וכן אנטיביוטיקה ותרופה אנטי-ויראלית לחיזוק הגוף במלחמה נגד ההתקף. הוא נבדק על ידי רופא עיניים אשר רשם לו סטרואידים בשל נפיחות הקרנית אשר יצרה לחץ מוגדל על העין הימנית.

כאשר שוחרר מבית החולים הוא הופנה למרפאת כאב ולמומחה לכליות לבדיקת סיבוך אפשרי בכליות בשל התרופות שקיבל.

בתקופה שלפני הפרשה הזו היה ג’ימס נתון למתח הולך וגובר: אישתו קיבלה טיפול נגד סרטן שלווה בהרבה מתח ומאבקים עם המשפחה המורחבת. אם לא די בכך ג’ימס היה כמה שבועות במעבר בין שני מקומות עבודה.

ב-26 ביולי פנה ג’ימס לקליניקה שלנו והחל בטיפול בדיקור. בתשאול הראשון הוא התלונן על כאב ורדימות (numbness) במצח ובגבה מעל לעין הימנית. העור היה אדום ונפוח ועינו הימנית היתה עצומה ונפוחה. הראיה שלו היתה מעורפלת ודרשה מאמץ. הדופק שלו היה מיתרי והוא נאנח רבות.

הערוץ שהכי נפגע היה כיס המרה GBכך שהטיפול כוון לאיזון הערוץ הזה. הנקודות שנבחרו היו:

בצד ימין: 8,7,3, PC, 8,7,3, HT, / 34,41,43,44, GB,

בצד שמאל: 10,3,1 SJ, SJD(So Jing Dian) / 8,3, LIV,

הסבר: כל הערוצים שנבחרו מאזנים את ערוץ כיס המרה GB. הנקודות שנבחרו משקפות את המצח ואת העין הימנית.

ג’ימס חזר לטיפול שני ב- 27 ביולי ודיווח על שיפור בשעור של 70%. הוא חש פחות עקצוצים ונרדמות במצח ובגבה הימנית. גם סיפר כי הראיה בעין הימנית מתבהרת. האדמומיות של העור החלה להתבהר וכן חל שיפור בנפיחות. בביקור זה חזרנו להשתמש באותן הנקודות כמו בטיפול הראשון.

בביקור השלישי ב- 31 ביולי הוא כבר דיווח על שיפור בשעור של 90%. הוא סיפר כי הוא חש שיפור בראיה שלו שהתבהרה עובדה שהיתה חשובה לו במיוחד שכן הוא עובד מול מחשב ועיקר עבודתו היא בצביעה עדינה והוא משתמש בעיניו במשך כל היום. העקצוץ במצח נעלם בחלקו. בבדיקה התברר לי כי העקצוץ מתרכז בעיקר בערוץ שלפוחית השתן UBולא בכיס המרה GB. הכאב הובחן כשיטחי.

לכן הוספתי את הנקודות בצד ימין: 65,66,67 UB, עבור המצח ואת 35 STעבור העין.

בצד שמאל הוספתי: 1 SI, ונקודה A9 SP בצד הפנימי של הברך קצת מעל 9SP. (“עין העגל” הפנימית).

בביקור הרביעי ב- 5 באוגוסט הוא דיווח כי הראיה חזרה להיות קרובה ל-100% והרדימות מעל עינו הימנית היתה בשעור של 1-2 בסקלה של 1-10. חזרתי להשתמש באותן הנקודות אלא שהפעם המחטים הוחדרו אך מעט שכן המצב הצביע על בעיה שיטחית בעור.

אני רוצה להדגיש את החשיבות של הדיקור בהתאם לתופעה המטופלת. שמתי לב כי התגובה היתה רגישה ביותר בכל מגע קל בעור של המטופל לכן בחרתי נקודות דיסטליות ואת המחטים החדרתי רק בחלק החיצוני של העור.

ג’ימס בא לטיפול הבא ב- 12 באוגוסט ודיווח כי הראיה חזרה אליו בכל 100 האחוזים. הוא עדיין חש רדימות קלה ביותר בחלק האמצעי של הגבה הימנית.

בשל כך החלטתי לשנות את המיקום לנקודות ה”באר” וה”ים” של ערוצי ה- HT, ו- UBבצד ימין ואת SIו- KIDבצד שמאל. המטופל ביקש שאטפל גם בהפסקות נשימה בזמן השינה (APNEA) מהן הוא סובל ולכן הוספתי נקודות 5 LI, (יד שמאל) 7 PC, (יד ימין) ואת 41 ST, ואת 40 GB, (ברגל ימין) וכן את 4 LIV, ו- 5 SP, ברגל השניה. כל הנקודות הללו נבחרו כי הן מדמות את הגרון.

ב-14 באוגוסט ג’ימס אמר כי הגרון שלו נפתח בזמן הטיפול. העין שלו חשה בטוב והעקצוץ במצח פחת. בטיפול הזה אני התרכזתי בגרון והנקודות היו בפרק כף היד ובקרסול של 4 הגפיים.

זהו מקרה בו שישה טיפולים נעשו במטרה לסלק את הכאב והרגישות שנבעו מהתקף של שלבקת חוגרת. חוסר נוחות פחתה והראיה שלו חזרה להיות רגילה.

בשלב זה ג’ימס הפסיק את הטיפולים שכן הוא חש שהוא “הבריא”.

ג’ימס הגיע לקליניקה לאחר חודשיים, זה היה ב-25 באוקטובר, וסיפר שהוא ביקר את רופא העיניים שלו שמודאג מכך שהקרנית בעין מאוד רגישה. ג’ימס ביקש להמשיך בטיפול בהפסקות הנשימה בזמן השינה (APNEA) ובסינדרום הרגל העצבנית.

הנקודות שנבחרו בצד ימין: 4,5,7, HT, 7 PC, 9 LU, 34,38,40 GB, 41 ST, 60 UB+ 35 ST,

בצד שמאל: 10,2,1, SJ, 5 LI, 5 SI, 8,4,2,1 LIV, 3, KD, + A9 SP, (בחלק הפנימי של הברך).

הנקודות שנבחרו הו עירוב של נקודות סתיו (לפי האיזון העונתי המושלם) עבור ערוץ ה-GBעם תוספת של נקודות עבור העין ואזור הגרון.

ג’ימס חזר בשבוע הבא ודיווח כי רופא העיניים קבע שמצב הקרנית הוטב.

תפריט נגישות

Scroll to Top