fbpx

ד”ר טאן כאן – כמעט – ו-kid אחת

טוב, קודם כל תיקון טעות – בבלוג הקודם כתבתי שהסמינר יהיה ב-20,21 במאי ולא היא – הוא הוקדם ל-17,18 במאי – כפי שאני מניחה שרובכם כבר יודעים. אני באמת מקווה שמי שנרשם ייהנה כפי שאני נהניתי  – בעיני זאת חוויה אדירה.

חוץ מזה, אמרתי שאשתף בנושאים נוספים שעלו בסמינר, והנה אחד מהם  – ארבעת המרידיאנים הקסומים ו-Kid1.

אחד הצירופים החזקים של שיטת האיזון לטיפול גלובלי בכל מיני בעיות פנימיות ואחרות הוא הצירוף של מה שד”ר טאן מכנה ארבעת “המרידיאנים הקסומים”. כאשר ד”ר טאן מכנה קומבינציה כלשהי “קסומה”, הוא מתכוון שהיא מאד יעילה לטיפול במצבים רבים אצל אנשים רבים. ארבעת המרידיאנים הקסומים הם Kid, St, Pc, Li. אם מסדרים אותם כ-yin ו-yang לסירוגין, מתקבל איזון גלובלי חזק שכולל איזון דינמי (yin מתחלף ב-(yang ואיזון סטטי כמתואר בתמונה 1 בקובץ המצורף.

כך שכל בחירת נקודות על גבי מרידיאנים אלו תהיה חזקה ויעילה. צירוף נקודות חזק במיוחד הוא זה המקנה לכל מרידיאן את “הזהות” של המרידיאן המאזן אותו בגפה השנייה. למה הכוונה? כל מרידיאן ניתן לייצוג על ידי Gua אחת מ-8 הצירופים האפשריים של קווי yin ו-yang. למשל, אחת הדרכים לייצג את מרידיאן הכליות, היא בעזרת שישה קווי yin, ואילו את מרידיאן שלפוחית השתן בעזרת שישה קווי yangו וכן הלאה.

ניתן גם לשדך נקודות לקווים. כך, הקווים יתאימו ל-5 הנקודות העתיקות, ועוד נקודת המקור במרידיאני ה-yang ונקודת החיבור במרידיאני ה-yin. הבה נסתכל שוב על ארבעת המרידיאנים הקסומים. מה קורה כאשר אנחנו דוקרים אחת משש הנקודות הנבחרות הללו על גבי המרידיאנים? על פי שיטת האיזון, דקירה של נקודה המיוצגת על ידי קו yin גורמת לקו להפוך את אופיו ל-yang ולהיפך. משום כך, אם נדקור את הנקודות המתוארות בתמונה 2, הרי שאנחנו בעצם מבצעים התמרה אנכית:  מרידיאן הכליות ומרידיאן המעי הגס כביכול “מחליפים מיקום”, וכנ”ל לגבי מרידיאן הקיבה ומעטפת הלב. התמרת מרידיאנים זו גורמת לאיזון חזק מאד בין המרידיאנים, ולהשפעה גדולה על המטופלים.

אני משתמשת לא מעט בארבעת המרידיאנים הקסומים, בין השאר לבעיות עמוקות וכרוניות, ובעיקר כאלו המשפיעות על קדמת הגוף (אותם אזורים הממופים על ידי המרידיאנים הללו). למשל, לצירוף זה יש לרוב השפעה מצוינת על אלרגיות המתבטאות בנזלת, עיניים אדומות או דומעות ותחושה כללית מסכנה. השילוב הזה גם הוכיח עצמו כיעיל ביותר עבור מטופלת שסבלה מעייפות, נשירת שיער, דלקות בשלפוחית השתן ואי סדירות במחזור – בעיות הקשורות בחולשת כליות והממוקמות רובן בקדמת הגוף.

למעשה, הצירוף הזה כל כך חזק שיש פיתוי להשתמש בו במקרים רבים, אולם השימוש ב-Kid1 עשוי להרתיע מטפלים. מניסיוני, יש אנשים שממש אוהבים את הנקודה הזאת, ורוב האנשים מצליחים חבב אותה לאחר שהם רואים איזו השפעה יש לדיקור, אבל בכל זאת יש אנשים שעבורם היא סוג של עונש, גם אם אני משתמשת במחטים דקות במיוחד.

עובר אנשים כאלו קיבלתי פתרון יפה בסמינר האחרון של ד”ר טאן שהיה בברלין. ד”ר טאן סיפר שלאחרונה הוא התחיל לנסות סוג אחר של התמרה בין המרידיאנים: במקום להתמיר מרידיאן יד למרידיאן רגל ולהיפך, כלומר התמרה אנכית, הוא מבצע התמרה אופקית, שתראה כפי שמתואר בתמונה 3. לטענתו, זה עובד מעט פחות טוב, כנראה משום שיש פחות תנופה ותנועה במעבר בין שני מרידיאני רגל או יד (כלומר בין Kid ל-St, יחסית ל-Kid עם Li ו-St עם Pc בסידור הקודם), אבל זה יכול להוות פתרון עבור אנשים או מטפלים החוששים מ-Kid1 או באופן כללי מנקודות באר. הסידור הזה (המכונה 2,5 משום שמשתמשים בקו השני והקו החמישי של כל gua) יכול אפילו להיות מוצלח יותר מהסידור “המקורי” (המכונה 1,4) לבעיות מסוימות. למשל, הנקודות פה מדמות בצורה טובה יותר את הגרון או הצוואר מאשר סידור ה-1,4.

דרך אגב, אותה גישה יכולה לשמש גם כאשר מחליפים Kid ב-Liv ומקבלים את שכבות Jue yin ו-Yang ming, שמתאים לאנשים נוירוטים, בעלי דופק מתגלגל, צף, מיתרי, נוירוטי, יכול להיות גם מהיר. אנשים בעלי אישיות קופצנית, הסובלים מהרבה פחד, חשדות ולחץ נפשי. הכול מפחיד אותם, וגם הכול לא בסדר – שונאים את שבת כי מחר יום ראשון וכו’. אנשים שנרדמים בסדר, אבל שנתם קלה –צריכים לסגור את כל החלונות והדלתות, משתמשים באטמי אוזניים וכיסוי עיניים כדי לא להתעורר. שילוב זה יכול להתאים למשל לטיפול ב-irritable bowel syndrome (IBS) ובאסטמה, בעיקר כאשר מצבים אלו קשורים ללחץ ולאישיות כנ”ל. טוב גם לאלרגיות או לכל בעיית עיכול כתוצאה מלחץ נפשי, אפילו למחלת קרוהן. הטיפול לרוב משתמש בסידור 1,4 בין המרידיאנים (לכבד יש אותה gua כמו הכליות), אולם ניתן גם לנסות סידור 2,5 לראות אם יש לו השפעה חזקה דיה.

ראה קובץ מצורף

תפריט נגישות

Scroll to Top