fbpx

לפגוש את המאסטר

LI GAN KIAN YING

מקל אשר עומד בשמש עושה צל מיידי על האדמה.

הכוונה היא: שכמו הצל, הברור מאליו, אשר מטיל מקל בשמש, כך הדיקור הסיני תמיד! ישפיע ובתוצאה מיידית. כל מחט בדיקור, אמורה להביא עימה תוצאות בתוך שניות והקלה בכאב או במחלה פנימית .
דר’ טאן, מטפל בעל שם עולמי בדיקור סיני, פיתח את שיטת האיזון המהפכנית. בקליניקה שלו בארה”ב הוא מטפל במאות אנשים כל שבוע,  דר’ טאן מלמד ומעביר סדנאות בכל העולם.
דר’ טאן הגיע החודש לישראל דרך קמפוס ברושים והעביר סדנא על שיטת האיזון.  כמטפל ברפואה סינית ועם התמחות בשיטת האיזון, ציפיתי בהתרגשות לבואו של דר’ טאן, ואני שמח לספר לכם על החוויה האישית שלי.
השיטה של דר’ טאן
שיטת האיזון היא שיטת דיקור בעל חשיבה מהפכנית, אשר נשענת על מקורות הרפואה הסינית.
דר’ טאן טוען בהחלטיות, שהדיקור הסיני הנלמד ברחבי העולם, אינו דיקור סיני נכון.
המהפכה הקומוניסטית בסין שינתה את הרפואה הסינית, הכוונה היתה ליצור שיטה אחידה שקרובה יותר לרפואה המערבית בגישתה והיא נבנתה על פי תורת הריפוי בצמחים. גישה זו,T.C.M  הכניסה שינויים רבים בצורת החשיבה הרפואית הסינית העתיקה כפי שהועברה מדורי דורות.
ברפואת הצמחים נעשה האבחון לפי סינדרומים, כמו: חסר בטחול או תקיעות צ’י הכבד. אבחון זה אינו קשור לטפול בדיקור סיני. למטפל בדיקור סיני אין מה לעשות עם מידע של הזאנג פו (איברים פנימיים).
המטפל בדיקור מחפש חוסר איזון במרידיאנים עצמם ולא באיברים.
תוצאות מיידיות
כמטפל בשיטת האיזון בשש השנים האחרונות, אני עד לתופעה זו מידי יום ברובם הגדול של הטיפולים, ובכל פעם למרות הניסיון החוזר, אני מרגיש שאני עד לנס.
הדיקור משפיע מייד אם זה במיגרנה, כאב בכתף, פציאליס או מעי רגיז.
בשיחה אישית שהייתה לי עם דר’ טאן, הבעתי בפניו את הכרת תודתי על כך שהוא עזר לי להיות מטפל טוב יותר ולעזור לאנשים להבריא.
הצגתי בפניו את העובדה שהוא חלק מחיי היום יום שלי מזה שנים, הוא קד קידה סינית ואמר תודה.
עוד אמר שמטרת עבודתו היא, להציג בפני העולם את הדיקור הסיני כפי שהוא צריך להיות, ולא כמו שהוא היום ברחבי העולם וגם בסין. הוא גם סיפר על הקשיים שעורמים בפניו מוסדות ברפואה הסינית, במדינות שונות, אשר לא מאמינים לטענתו כי ניתן לראות תוצאות מידיות בדיקור סיני.
השיטה תמיד עובדת!
דר’ טאן אומר שאם השינוי לא מתרחש מייד עליך לשנות משהו באופן טיפול.
השיטה תמיד עובדת !! את זה הוא אומר אחרי ניסיון של שלושים שנה ושל עשרות מטופלים ביום!!
דר’ טאן מדגיש שרפואה סינית איננה רפואה אמפירית, לעומת מה שנלמד בבתי הספר לרפואה הסינית. הוא אומר שתמיד קיים הסבר הגיוני מאחורי הפעולה של נקודת הדיקור !!
כאשר אנחנו תופסים משהו כאמפירי, סימן שאנחנו מניחים שפעם הדבר יעבוד ופעם לא. הוא מספר בבדיחות הדעת על מטפל ממוצע בדיקור סיני שמתפלל כל פעם להצלחת הטיפול .
הוא אומר שלא צריך להתפלל, הדיקור עובד לפי חוקים ברורים, צריך רק להכיר אותם..
“אלוהים- הטבע קבע חוקים , תעקוב אחריהם ותצליח – לא צריך להתפלל”.
מהו מרידיאן, לפי דר’ טאן.
עוד קביעה מאוד מענינית של דר טאן, מרידיאן איננו ערוץ אנרגיה, הוא ציון גיאוגרפי– מרידיאן הוא השם שניתן לערוצים הסינים על ידי חוקרים צרפתיים שמשווה את הערוצים לקווי הגובה והרוחב של כדור הארץ.
דר’ טאן טוען שזה בדיוק כך. אין מיקום ספציפי למרידיאן בגוף. בין מרידיאן למרידיאן קיימים אינסוף מרידיאנים, כמו כן בין נקודה לנקודה קיימות אינסוף נקודות.
המרידיאן נועד לעזור לנו להתמצא בגוף האדם, זוהי בעצם החלוקה לפי השכבות. אין שום סיבה לדקור דווקא על המרידיאן עצמו, או על הנקודה עצמה.
כמטפל בשיטת האיזון, בהרבה מקרים אני חש את האזור בו עשויות להמצא, הנקודות המתאימות.
אם זה נקודות אשי רגישות או נקודות שמתאימות למצב- ברוב המקרים הן עובדות מצוין, לא פחות מהנקודות הרגילות של הדיקור הסיני.
מי שמכיר את העבודה של מאסטר טונג, יודע שהוא מציג מאות נקודות נוספות על הנקודות הרגילות של 12 המרידיאנים, ובעצם זהו רק הידע של המשפחה שלו וכנראה שהיו בסין הגדולה עוד משפחות עם הרבה מאוד נקודות שונות שכולן עובדות..
דיקור דיסטאלי
הטיפול בשיטת האיזון הינו תמיד טיפול דיסטאלי, לעולם לא נדקור בנקודת הכאב.
דר טאן אומר ש”לא נרביץ לילד שכבר קיבל מכה”..הדיקור הדיסטאלי יוצר תוצאות מידיות.
כמו שמתג חשמל מפעיל מנורה הנמצאת רחוק ממנו, כך ה”מתג” שמטפל בבעיה אינו נמצא קרוב אליה, כמהנדס דר’ טאן צוחק ואומר שרק מהנדס טיפש ישים את המתג ליד המנורה.
הדיקור הדיסטאלי מתבטא בכך שאם קיים כאב או בעיה אחרת נדקור במקום מרוחק, למשל כאב במרפק נדקור את הברך, אבל באותה מידה אם אנחנו מאבחנים בעיה פנימית שמתבטאת במרידיאן מסוים לא נדקור את אותו מרידיאן  אלא מרידיאנים אחרים שמאזנים אותו.
פשטות הטיפול
הטיפול בדיקור סיני צריך להיות פשוט. אם המטופל מסובך, על המטפל להיות פשוט.
האבחנה שלנו את המטופל צריכה להיות פשוטה וכך גם הטיפול.
הנה עוד סיפור, המתובל בהומור הכל כך מאפיין את האיש המופלא הזה: מטופל הגיע עם תלונה על צוואר תפוס…המטפל דוקר אותו שהוא שוכב על הבטן , אחר כך הופך אותו ודוקר אותו בשכיבה על הגב,
אחר כך עושה טווינה, אחר כך מוקסה ומנורת חימום, אחר כך כוסות רוח, אחר כך שיאצו וכו’ וכו’ ובסוף המטופל אומר שהוא מרגיש מאוד רגוע, אבל הכאב בצוואר עדיין לא עבר..
מטפל צריך להעביר מסר פשוט לגוף,לא להסתבך עם האבחנה, עם סנדרומים, ועם הסברים ממושכים. הטיפול מראה תוצאות מידיות, הבעיה נפתרת והמטופל שמח – ככה, בפשטות!!
לסיכום:
הביקור של דר’ טאן היה עבורי חוויה מעצימה ומעשירה בידע.
ראיתי את העוצמה והבטחון של האיש הזה, אשר טיפל וריפא אלפי אנשים בכל רחבי העולם ויחד עם זאת, נשאר נאמן לידע ולאהבתו למקצוע ולמטופליו, מעביר בשמחה והמון הומור את הידע שלו לתלמידיו מתוך כוונה טהורה לעזור ולרפא בני אדם.
בשיחותי עם מטפלים רבים שבאו להרצאה של דר’ טאן, גיליתי שקשה מאוד למטפלים לצאת מהקיבעון של הידע שהם קיבלו בבתי הספר של הרפואה הסינית ולהתחבר לידע החדש.
הידע הזה דורש זמן ולעיכול ובחינה. הבדיקה היא מאוד ]פשוטה: מה שעובד בקליניקה – הוא בטח נכון.
אני מזמין את כל מי שהיה בסמינר לבדוק את הידע שקיבל ובעיקר לזכור:
“אם זה לא עובד סימן שצריך לשנות משהו, כי זה תמיד! עובד” J

תפריט נגישות

Scroll to Top