fbpx

איזון עונתי לעונת האביב, הסבר כללי על השיטה וכמה תיאורי מקרה

איזון עונתי הינה שיטה טיפולית אשר מתאפיינת בטיפול באמצעות “נקודות דיסטל” או לפי תורת האיזון הידועה בישראל כשיטת ד”ר טאן.

בשיטת האיזון העונתי אנו משתמשים למעשה בתנועה של כדור הארץ מסביב לשמש ולעונות המשתנות כתוצאה מכך, וזאת כדי להתאים את הטיפול במיוחד לאדם בו אנו מטפלים ובהתחשב לעונה בה אנו נמצאים.

רבים מאיתנו חיים היום בעיר ואיננו מחוברים לשינויי העונות ולטבע כפי שהיואבותינו בדורות הקודמים. עדיין אנו מודעים לכך כי יש לשתול באביב כך שנוכל להנות מהפרות בקיץ ובסתיו. אנו יודעים בבירור כי שתילת ירקות קיץ בעונת החורף לא תצלח וכולנו נמתין לתחילת האביב כדי לשתול עגבניות כדי להנות מהן במשך כל חודשי הקיץ.

בדיוק באותו ההגיון תפעל האקופונקטורה אשר חייבת לקחת בחשבון את ההבדלים בין העונות. אם נתחשב באיזו עונה אנו נמצאים ומי המטופל שלנו זה יהיה לטובת המטופל והמטפל כאחד.

במשך האביב האנרגיה שאנו חשים היא אנרגית ה”עץ”. באורח מסורתי ה”עץ” מקושר עםערוצי ה- Shao Yang – GB וה- Jue Yin – LIV , באיזון העונתי ה”עץ” מקושר ל”גואה” של ה- LI וה- LU.

באיזון העונתי אנו משתמשים בסידור מיוחד המכונה השמיים המאוחרים (Later Heaven Ba Gua) או ה- Ba Gua של הקיסר King Wen Ba Gua . כל אחד משמונת הסמנים

(Ba = בסינית שמונה ו-Gua = סמן) קשור עם ערוץ או ערוצים מסויימים ועם כיוון/עונה מסויימת.

שיטת האיזון העונתי מחברת את תמצית השיטה של ד”ר טאן, נקודות על הערוצים המאזנים והמתאימים לעונה בה אנו נמצאים עם הנקודות המתאימות לפי השיקוף או ההדמיה ועם תפקודם המסורתי של נקודות הדיקור.

השימוש בדרך הזו נותנת למטפל ראיה והערכה עמוקה לחכמת היקום ושפע האפשרויות הראויות העומדות לרשותנו כדי לטפל ולקשר את המטופל והמטפל לזרימת היקום.

במשך עונת האביב עומדים לרשותנו אחד עשר צרופים ואנו נבחר את הצרוף הטוב ביותר בהתחשב בסימפטומים שמציג המטופל והדינמיקה של ה- Gua/Symbol.

דוגמא בולטת לאביב היא התופעה שהרבה אנשים חשים בהתגברות האלרגיות למינהן. הסימפטומים יכולים להיות התעטשויות, עיניים אדומות, אף מגורה, עייפות, גרודים בעור ושיעול. הערוצים שהכי קשורים עם התופעות הללו הם ריאות (LU) המעי הגס (LI) קיבה (ST) וטחול (SP). הערוצים הללו, ה-Yang Ming ו- ה- Tai Yin, מוליכים לאף, לעיניים ולריאות.

הרבה מטפלים שלמדו איזון עונתי דיווחו לי על תוצאות מעולות כאשר השתמשו בנקודות הבאות:

LI 4,5,11 על היד האחת ו- LU 8,7,5 על היד השניה ו-SP 1,2,9, על הרגל (באותו הצד בו ניתנו נקודות ה- LI) ונקודות ST 45,44, 36 (מתחת נקודות ה- LU) כך נשמר האיזון Yin-Yang בין צידי הגוף ובין הגפיים העליונות והתחתונות.

מטופלים סיפרו לי כי שימוש בנקודות לפי האיזון העונתי עזר להם בפיתוח והרחבת הקליניקה שלהם וכן הגדילה את הבטחון שלהם בטיפול מוצלח במטופלים שבאו אליהם ואשר לא הגיבו עד אז לטיפולים הקונבנציונאלים. כמה מטפלים דיווחו לי כי מטופלים חזרו בעונת האביב וביקשו במיוחד את “הטיפול לאלרגיות” כדי לעבור טוב את העונה.

כאשר בוחנים את מיקום הנקודות בברכיים ובמרפקים ניתן לראות כי הם ממש מדמים את האף והעיניים ( יש להשתמש בנקודות LI 11 ו- LU 5 וכמה נקודות נוספות דיסטאליות לנקודות הללו). בנוסף להדמיה ניתן לשים לב לפעולה המסורתית של שאר הנקודות כמו Li-4 ו- Lu-7.

דוגמא נוספת תהיה הסיאטיקה (אישיאס) לאורך ערוץ ה- GB אשר תטופל במרשם הבא: על היד הנגדית לרגל הכואבת ניתן את הנקודות SJ 2,4,10 וגם את LK/DB Ling Ku, Da Bai וברגל 1,5,8, LIV. בצד הכואב נבחר בנקודות 8,5,3HT או 8,6,3 PC וכן את 44,38,34 GB.

אפשרויות הטיפול הן רחבות ביותר וניתן להתאימן לסימפטומים שונים. אם המטופל עם הסיאטיקה סובל כאב רב בקרסול אנו יכולים לשנות את המרשם כך שיטפל בקרסול ואז נשתמש 8,4,1 LIV.

אם המטופל סובל גם מכאבי גב עליון בין השכמות נוכללהתאים ולהשתמש בנקודות 8,5,4,1,LIV. כך ניתן להתרשם ולהעריך את היופי והגמישות של שיטת הטפול לפי האיזון העונתי.

אני אוהב את שיטת האיזון העונתי כי היא שיטה יצירתית, זורמת ומחברת אותי עם הקצב של היקום. דווקא בעולם בו אנו שולטים באקלים שמסביבנו, על ידי מזוג האויר או חימומו, ובאוכלנו פרות וירקות ללא קשר לעונת הגידול שלהם,שיטת האיזון העונתי מחברת אותי לאמת העמוקה של המחזוריות הנצחית. היא תמיד מזכירה לי להיות גמיש וזורם וגורמת לי להשתתף במסע של המטופלים שלי לעבר בריאות ואושר.

תפריט נגישות

Scroll to Top