fbpx

תל אביב – ברלין

שלום לכולם,

ראשית, לכל מי שלא יודע – ד”ר טאן מגיע לארץ ויעביר סמינר בן יומיים ב-20 וב-21 במאי. ד”ר טאן מסביר ביומיים אלו את לבה של שיטת האיזון, מבחינה תיאורטית ומעשית, ומסביר איך לטפל הן בבעיות שריר-שלד והן בבעיות פנימיות או כלליות יותר. מאד מאד מומלץ לכולם.

בניגוד לחמסין המתמשך והולך, בברלין היה קר. מאד. אבל למה לקטר כשאפשר לספר קצת על הסמינר שהעביר השנה ד”ר טאן בברלין.

אחד הדברים היפים, בעיני, בשיטת האיזון, הוא שהיא מספקת פעמים רבות הסבר לטיפולים “אמפיריים” של ה-TCM. למשל, אחת הדוגמאות שנתן ד”ר טאן היא השימוש בשלישיית הנקודות BL64,60,40 לטיפול בכאב גב תחתון. זה טיפול “אמפירי” נפוץ מאד לכאב גב. למה הוא עובד?

ראשית, מרידיאן ה-BL מאזן את עצמו, על פי שיטה מספר 6. שנית, BL40 מהווה הדמיה של אזור L2-3 כאשר כל הרגל מדמה את הטורסו, ולכן גם מהווה נקודת שליטה על הגב התחתון. שנית, מדובר בנקודות מקור, נהר וים – כולן נקודות משמעותיות. אבל בעיקר, כאשר אנחנו דוקרים את שלוש הנקודות הללו, אנחנו משנים את ההקסגרמה של מרידיאן ה-BL בצורה הבאה. במקום 6 קווים שכולם יאנג, אנחנו הופכים את 3 הקווים העליונים ל-yin. (הייתה לי דיאגרמה לכל העניין, אבל אני לא מצליחה להעלות אותה. היא מצורפת בתור קובץ נפרד).

למי שזה לא מובן – יהיה הרבה יותר מובן לאחר הסמינרים של אילן מגדלי  – ממש בקרוב , או של ד”ר טאן במאי.

ההקסגרמה הזו היא אחת היפות ב-I Ching, ושמה Tai Gua. התמונה שהיא מתארת היא ארץ מעל שמיים. שלושת הקווים התחתונים כולם יאנגים, ומסמלים את השמיים, שלושת הקווים העליונים כולם yinומסמלים את הארץ. היא מאוזנת באופן מושלם, ראשית כי yin למעלה מאזן את היאנג למטה, ושנית כי כל קו (yao) בשלשה העליונה מאזן קו בשלשה התחתונה.

כמו כן, מכיוון שהארץ מעל השמיים (בניגוד לסדר הטבעי), ההקסגרמה עוד יותר יפה – כי היא מייצרת תנועה. תנועה ואיזון בין yin ליאנג, בדיוק כמו ה-Tai ji. האיזון הדינאמי הזה הוא הכוח המרפא הטוב ביותר.

כלומר, בעזרת קבוצת הנקודות המסוימת הזאת, אנחנו “מלבישים” על מרידיאן ה-BL את הקסגרמת ה-Tai Gua, על כל התכונות שלה.

מבחינת האיזון העונתי, ה-Tai Gua מתאימה לסתיו – בדיוק עכשיו (לו היה מזג אוויר של סתיו כרגע היה עוד יותר טוב…). ולכן, סדרת הנקודות הזאת תעבוד הכי טוב ממש בימים אלו. שימו לב שאמנם על פי הלוח המערבי הסתיו ייגמר ב-3 בדצמבר, אבל על פי לוח העונות הסיני, הסתיו כבר נגמר ב-16 באוקטובר. לבחירתכם.

דרך אגב, ההקסגרמה ההפוכה מכונה Pi Gua, והיא מתארת שמיים מעל ארץ.  היא אינה נחשבת הקסגרמה טובה כלל, משום אין בה תנועה. היא מסמלת מוות. לכן לא מומלץ לדקור BL67,66,65 כי אז מקנים למרידיאן ה-BL את תכונות ה-Pi Gua.

היו כמובן תובנות נוספות בסמינר, וגם תיאורי מקרה מאד מעניינים, ואני מבטיחה לשתף ממש בקרוב. בינתיים, אשמח לשמוע אם ניסיתם את צירוף הנקודות הנ”ל בימים אלו וכיצד הוא עבד.

שיהיה לנו כבר סתיו,

דורית

קובץ מצורף

תפריט נגישות

Scroll to Top