fbpx

מפגש העמקים Li-4 He gu

הסגולה של Li-4 Hegu מפגש העמקים זה לעזור לנו לשחרר.

כאשר מסתכלים על הערוצים כרצף,בערוץ הראשון (ריאות) אנחנו מאבדים את החיבור לשמיים כאשר ה- Po חוזר חזרה לאדמה על מנת להתגשם במימד הפיזי, אבל תמיד יש בתוכנו רצון לחקור ולהבין את המקור שלנו השמיים והאדמה. Li-2 מרווח שני ו- Li-3 מרווח שלישי זה אנלוגיה להפרדה שלנו מהמקור האחד, האחד מוליד את השניים (שמיים ואדמה), מרווח שני, והשניים מולדי את השלוש, שמיים – אדמה – אדם, מרווח שלישי.

מפגש העמקים מייצג את הרצון שלנו להתאחד חזרה עם האחד, ובשם נקודה מסתתר הדרך לעשות את זה. אנחנו רוצים לדעת דברים, אנחנו חוקרים את העולם וסופגים אינפורמציה. אנחנו רוצים ללמוד על השמיים והאדמה ולהביא את השמיים ואדמה חזרה לאיחוד וכאשר אנחנו אוספים אינפורמציה אנחנו ממלאים את העמק. שאנחנו מנסים לתפוס משהו אנחנו מביאים את אצבע האינדקס לאגודל, ואז באזור נקודה נוצר הר, העמק מתמלא. אבל אם אנחנו משחררים, משחררים את האחיזה שלנו נוצר באזור הנקודה עמק.

על מנת להבין יותר לעומק את המשמעות את העמק ניתן להסתכל על פרק 6 של דאו דה ג’ינג של לאו דזה שניתן לתרגם את זה “כספר הדרך והסגולה”, בפעם הראשונה שמוזכר שם המילה Shen (רוח) היא מוזכרת ביחד עם המילה עמק.

עמק הרוח, נצחי

הוא נקרא האישה המיסטית

שער של האישה המיסטית

נקרא השורש של שמיים ואדמה

הוא זורם ללא הרף, בקושי נתפס

השתמשו בו, הוא לעולם לא נגמר

谷神不死 – The valley spirit, undying

是謂玄牝 – Is called the Mystic Female

玄牝之門 – The gate of the Mystic Female

是謂天地根 – Is called the root of Heaven and Earth

綿綿若存 – It flows continuously, barely perceptible

用之不勤 – Utilize it; it is never exhausted

את רוח העמק Gu Shen 谷神 ניתן לתאר בשלוש רמות, ריק כמו כוס, מרווח ומפושט, מזין ותומך בחיים.

ריק כמו כוס

העמק הוא כמו כוס בצדדים יש הרים ובאמצע הוא ריק, העמק הינו מטאפורה לכוס שנמצא בין שמיים לאדמה.

אז תנסו לראות את הואדי ככוס תה ריק המוכן לקבל תה חם, בגלל הריקות שלו יש לו מקום לתה חדש שיכול למלא אותו וזה נקרא ריקנות שהיא מועילה.

ריקנות מסוג הזה מועיל ללמידה והתחדשות. בגלל שאם אתה כוס ריק אתה יכול לקבל מידע חדש, מידע מדויק יותר ומעודכן יותר.

תחשבו על ואדי עם נחלים שונים הזורמים לתוכו ומתחברים באמצע העמק וממשיכים לזרום לתוך הים. אז הזרמים של המים מייצגים את המזיגה של מים לתוך כוס. זה מטאפורה לתודעה שיכול להיות פתוח לקבלה של אינפורמציה, פרספקטיבה ורעיונות חדשים.

אז מדובר פה על הלך רוח שיכול להכיל ולהיות פתוח לרעיונות חדשים ולא דוגמטי.

מרווח ומתפשט

קשור לריקנות אבל לא בדיוק אותו הדבר, להיות מרווח ומפושט זה אומר שהואדי הינו עצום והוא יכול להכיל סוגים שונים של חיים וצמחים אשר תורמים ביחד בצורה הרמונית לאקולוגיה של העמק.

זה אומר שאם יש לך הלך רוח כמו עמק הרוח אתה סובלני לסוגים שונים של דעות בדיוק כמו לארח שיכול לארח סוגים שונים של בעלי חיים וצמחים ואתה מעודד מגוון רחב של דעות. זה לא אומר שאתה מאמין לכל דבר שאתה נתקל בו, אבל אתה אוהב שיש לך כמה נקודות מבט על דבר מסויים כי לפעמים יש לנו עיוורון ואנחנו לא רואים משהו שהוא חיוני לנו אבל משהו אחר יכול לראותו אותו בבהירות גדולה יותר ולכן מגוון רחב של דעות מאפשר לנו לראות את המציאות בצורה שלמה יותר.

מזין ותומך בחיים

החיים משגשגים בעמק בגלל המזג האוויר הממוזג, אף פעם לא חם מדי ואף פעם לא קר מדי, יש מזון ומים ומחסה להגן מפני הסביבה, התנאים הם מאוד טובים לחיים.

אז אדם שמזדה עם רוח העמק היה מנטור התומך באנשים אחרים, הוא יכוון אותם לנטיב הנכון.

ביחד השלושה מתארים אדם המטפח את הדאו, הוא מוכן ללמוד, לא דוגמטי, מוכן לקבל רעיונות חדשים סובלני לדעות שונות. למרות שיש לו את העקרונות שלו מבחינתו זה בסדר שאנשים חושבים אחרת. הוא מאמין שלכל אדם יש זכות לתהליך מחשבתי משלו וזה לא התפקיד שלו לכפות את הדעה שלו על אנשים אחרים ולכן בטבע שלו הוא עדין ועוזר לכולם.

הניסיון לנסות להבין את הרוח היא לעיתים ניסיון מאוד מטריאליסטי, אנחנו רוצים שזה היה מוחשי אז אנחנו מנסים למלא את הבטן אבל באמת אנחנו צריכים לרוקן את המחשבה ואז למלא את הבטן.

Li-4 היא נקודה חשוב לעודד שחרור וכאשר דוקרים את נקודה אנחנו צריכים לעורר במטופל רצון להרחיק את האצבע מהאגודל לשחרר את האחיזה שלנו.

תפריט נגישות

Scroll to Top